Seat Leon Cupra

Cupra projekt R300

Tento Seatík Leon Cupra som kupoval po predaji mojeho Toleda akonáhradu na dynamické jazdenie. Jeho farba je absolútne nenápadna a preto je pre neho popis vlk v ovčion rúchu úplne adekvátny. Auto som kupil od pôvodného majiteľa keď malo 3 roky a 30 tisic km na tachometri. Takmer neskutočné . Majiteľ bol pracujúci  penzista a auto používal len občas. A vymenil ho za novú Cupru R ... chcel by som byť penzista.

23

Auto som kupoval v podstate ako projekt R300. MAlo slúžiť ako výskomno-vývojový prototyp na skúško softvéru a hardvéru. Oproti seriovej Cupre R sa líši v podstae len naladením softvéru. Ako prvá zmena teda bola úprava softvéru na 300 koní a 400 Nm. Tento softvér bol odladený na inej Cupre R, preto som už jeho meranie neopakoval.

45cooler

Zameral som sa skôr na hardvérové úpravy ako nadstavbu softvéru. Je všeobecne známe, že originálny chladič stlačovaného vzduchu je dimenzovaný len tak tak a preto padol výber na TWINCOOLER. Použitie TWINCOOLERU som vybral z dôvodu, že som nechcel zasahovať do konštrukcie, rozoberať a vymienať povodné komponenty a hlavne reálne porovnať rozdiel. Správnou voľbou by bola aj výmena výfuku, ale vzhľadom na cenu a čas som to odložil na neskär. NAmiesto toho som ešte sa rozhodol vyskúšať TWINTAKE kit, čo je v podstate nahradenie bežného filtra sytémov zdvojeného sa nia s dvomi filtrami. Toto prevedenie podľa výrobcu zabezpečuje až 17 koní na sériovom motore.

6-sanie7cooler

Keďže sa jednalo o KITy, znameá to relatívne rýchlu a bezproblémovu výmenu. Skoro to aj tak bolo. TWINTAKE kit bol namontovaný za cca 3 hodiny a TWINCOOLER kit bol namontovany za cca 6 hodín.

8-cooler9-cooler

Po výmene som ihneď spozoroval zmenu hlavne vo zvuku motora. Dvojité sanie a chýbajúci kryt motora zvýraznil zvuky sania a vstrekovačov. Vhodný nový kryt bude vyrobený a v priebehu leta namontovaný, pretože dalšia Cupra R čaká na takúto prestavbu.

10-cooler11-cooler

Meranie na brzde nás celkom upokojilo. NAmerali sme 327 koní a 437 Nm, čo je hodnota na hranici únosnosti pre prednú nápravu bez samosvorného diferenciálu.

 

http://www.youtube.com/watch?v=dDq9SJZSfWk&list=UUm1OjE2SjhhtvhfsumuT8Wg&feature=c4-overview

Toto auto nakoniec očarilo aj mojeho kamaráta, kt. ho odomňa kúpil a tak dalšie úpravy už budú v jeho réžii. Čaká sa kryt motora a pripravuje sa na výmenu predného diferenciálu za samosvorný. Ten sme už použili v inej Cupre a výsledku sú výborne. Dúfam, že čoskoro tu nájdete aj dalšie informácie o tomto predčasne ukončenom projekte.